What's new
  • If you don't frequent the chat forum, make sure you read this post regarding land usage. It would be great if we could get everybody to send a comment in before Oct 7th!

No you POS, opening my door does not mean put it in park

montrose818

Banned
Joined
May 26, 2020
Member Number
1416
Messages
1,774
Loc
SoCal
Stupid fucking new cars putting themselves in P because you open the door. NEW MODERN PIECE OF SHIT.
 
  • Like
Reactions: Clb

WTF?

degenerate at large
Joined
May 19, 2020
Member Number
185
Messages
177
Loc
Eastern, NC
all made possible thanks to fawkin electric gear selectors... :rolleyes: backed a trailer into a tight backyard in my buddies 18 dodge 2500 with the 6.4 and the shifter knob on the dash- very strange feeling.
 
Last edited:

DozerDan82

Master of the Universe!!!
Joined
May 21, 2020
Member Number
1073
Messages
699
Loc
3rd Rock From the Big Ball of Fire
My 15 Grand Cherokee will put itself back it park if you try to drive with door open. Drives me crazy. I often just want to pull it back a foot or so, have to close the door. First few times I was like WTF if going on. At least I can drive with the hatch open.
 

TrikeKid

Junk Hoarder
Joined
May 19, 2020
Member Number
246
Messages
1,339
Loc
Auburn, WA
Fuckin' hate em, can't shut the engine off in neutral either which is super annoying when you're trying to position one on a 2 post lift.
 

YotaAtieToo

Thick skull
Joined
May 19, 2020
Member Number
142
Messages
7,381
Loc
Bonners Ferry, ID
My buddies 06 dodge 2500 would honk the horn if you opened the door with it in gear. I thought it was just a pos dodge issue, but I guess they actually did it on purpose :flipoff2:​​not sure what's worse.
 

Mudslinger99

Ol' School member
Joined
May 20, 2020
Member Number
714
Messages
449
Loc
Here
Bitching bout the "Ability" to Afford something "New"

White people and their terrible multitude of problems. :rolleyes:


On that note, I do offer Dirt Bike riding lessons for those such as yourself. :laughing: :flipoff2:

​​​
 

Rttoys

Red Skull Member
Joined
May 19, 2020
Member Number
340
Messages
364
Loc
Waller, TX
My wife’s Audi hates me. Bells, whistles, alarms all go off when I park 🙄 That’s why I like my old truck. None of that shit at all. You get in and drive.

photo4600.jpg
 

montrose818

Banned
Joined
May 26, 2020
Member Number
1416
Messages
1,774
Loc
SoCal
Bitching bout the "Ability" to Afford something "New"

White people and their terrible multitude of problems. :rolleyes:


On that note, I do offer Dirt Bike riding lessons for those such as yourself. :laughing: :flipoff2:

​​​

not my vehicle bruh

I can ride, just my balls shrank and I like to be super careful now, too much on the line to crash or break bones, done enough of that in my 20s
 

yozsi

Fawk
Joined
May 20, 2020
Member Number
532
Messages
190
Loc
Vallejo, CA
Fuckin' hate em, can't shut the engine off in neutral either which is super annoying when you're trying to position one on a 2 post lift.

Every car has a work around for that. Placing it in maintenance mode or diagnostic mode with a scanner etc.
 

YROC FAB

OG irate
Joined
May 19, 2020
Member Number
50
Messages
131
Loc
Utah
My buddies 17' dodge cummins 6 speed manual applies the brakes if the vehicle is stopped so it doesn't roll backwards down a hill while starting off. The brakes let off as you are letting the clutch out. It was kinda neat to try out.
 

Provience

Kill!
Joined
Jul 8, 2009
Member Number
15
Messages
8,404
Loc
Gatesville, TX
My buddies 17' dodge cummins 6 speed manual applies the brakes if the vehicle is stopped so it doesn't roll backwards down a hill while starting off. The brakes let off as you are letting the clutch out. It was kinda neat to try out.

well damn, even the new manual trans are automatics these days :laughing:
 

Boss

Rabble-Rouser
Joined
May 19, 2020
Member Number
272
Messages
1,466
Loc
Salem Oregon
Fucking hate that, My work truck has that. Can't just jump in and put it into gear to move it with the door open anymore. :mad3: ...and why the fuck make my shifter knob look like my HVAC knobs? :confused:

The computer based radios are a WTF as well. Booting up all the time. Can't adjust the Volume when in reverse. When I do go to adjust the volume the whole damn screen turns into a volume bar so you can't see the time or what station you're on. Can't see the time when in reverse. The disclaimer pops up every damn time I get in it. I could go on but for sure a basement dweller designed these things.
 

montrose818

Banned
Joined
May 26, 2020
Member Number
1416
Messages
1,774
Loc
SoCal
I just read up on the incident. Fuck I didnt know that kid got killed, Russian too. RIP buddy. Pretty fucking sad.

The FIX to this is to go back to cabled / lever activator gear selectora, not fucking buttons. I always hated the actuated selectors.

Sad story though, he didnt seem like a douchebag in any way. Guess he made a deal with the devil for his 5 minutea of fame.
 

SuperAwesome

I'm An Idiot
Joined
May 19, 2020
Member Number
331
Messages
74
Loc
Vantucky WA
My buddies 17' dodge cummins 6 speed manual applies the brakes if the vehicle is stopped so it doesn't roll backwards down a hill while starting off. The brakes let off as you are letting the clutch out. It was kinda neat to try out.

My '88 Subaru GL coupe did that too. Not anything new.
 
Top